Töltött lepénykenyér

Hozzávalók:
Tészta:
  • 50 dkg liszt
  • 1,5 tk. só
  • 3 ek. olaj
  • 3 dl víz (fele lehet tej)
  • 2 dkg élesztő
Töltelék:
  • tejföl
  • sonka
  • sajt

Elkészítés:
A Nővérem hívta fel Limara ezen receptjére a figyelmemet. Ez annyira finom, hogy szinte már fáj! :-) Ilyen zord időben, muszáj ezt készíteni vacsorára. Bármivel meg lehet tölteni, nálunk a favorit a tejföl, sonka, sajt kombó. Nem egy fotogén alkat, az biztos, de az íze kárpótol mindenért. 
 
Az élesztőt felfuttatjuk, majd összekeverjük a többi hozzávalóval. Kelesztő edényben duplájára kelesztjük. Miután megkelt, 6 darabra osztjuk, gömbölyítjük, majd egy konyharuha alatt 10 percig hagyjuk pihenni. A serpenyő méretére kinyújtjuk, megkenjük tejföllel, rárakjuk a sonkát és a reszelt sajtot. Befedjük egy azonos méretűre nyújtott tésztával, a széleit összenyomkodjuk. A teflon bevonatú serpenyőt jól felforrósítjuk (olaj hozzáadása nélkül), beletesszük a bekészített lepényt, majd mindkét oldalát 3-4 percig sütjük.

Megjegyzések

  1. Bárhogy is néz ki, szerintem nagyon fincsi! :))

    VálaszTörlés
  2. Hasonlót készítettem nemrég én is. Ezt is biztosan kipróbálom majd! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom lehet , natur már sütöttem így teflonban, de megtöltve még finomabb lehet!

    VálaszTörlés
  4. Kedves Mesi!
    Ezt mindenképpen kipróbálom!!!Köszi!

    VálaszTörlés
  5. Csak ajánlani tudom, mi nagyon szeretjük! :)

    VálaszTörlés
  6. ...és elkészítettem most!
    Bár a kinézete nálam valami extrém lett, de az íze tényleg kárpótolt! De a favorit a tortilla!
    Köszi!
    Hogy vagytok?
    Puszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Örülök, hogy kipróbáltad, mostanában ezt jobban szeretjük, mint a tortillát, azt csak a gyros mellé készítem! Bár, ez mindig változik! :) Köszönöm,vagyogatunk! :) Betegségek jönnek-mennek! Remélem, minden oké, nálatok is! Puszi

      Törlés

Megjegyzés küldése

Köszönöm a megjegyzésedet! :)